barabullaan

2013-09-11
17:03:50

Less på rykten & skitsnack !
Okej.. Har funderar en hel del efter frågorna ja fick igår på ask om att jag är en hora å allt va det nu va. För det första så äre sjukt lågt å trycka ner folk anonymt, man är inte så tuff som man tror att man är. 
Folk verkar ha himla lätt för att kalla folk för hora, snacka skit å sprida runt en massa falska rykten. 
Kom igen väx upp nu, hora är en som säljer sex, tror knappast att ungdomarna i stan gör det. Jag tar inte åt mig för vet om att ja inte är en hora, men det kanske finns folk som gör de.. Har nån tänkt då på att de kanske sårar personen? Antagligen inte.. 
Alla snackar skit såäre ju, men egentligen så är det grymt omoget, snacka om folk bakom ryggen på en osv.. Man vet ju själv hur irriterad man blir när man får höra att nån snackat om en, ellerhur? Tänker du då nångång på att du gör samma sak? Snackar å gör folk förbannade.. 
Att sprida rykten är nog den längsta nivån man kan sjunka till.. Varför hitta på saker om andra som inte stämmer? Får du inte nog med uppmärksamhet eller? 
Tex. Det med att nån/några börjat med att våran stuga i byn kallas för horhus?  Snälla, kom ni inte på nå bättre? Har hört att nån sagt det för att man drack mycke där förut, men gör vi de där nu? Nej. Och för att man dricker är man en hora då? Är man en hora för att man kanske strulat med en kille? Seriöst, tänk efter lite.. 
Jag fattar själv inte vem eller vilka som kommit på dedär ryktet. Men helt ärligt skiter ja i vad ni tycker men väx upp, längre kan man inte sjunka! Kul att man ger folk nått att snacka om :) 

Att kalla folk ful,äckel osv.. Säger man bara för att man är så sjukt avundsjuk på dom.. För att du kanske inte har det hon eller han har. Men alla är fina på sitt sätt, alla har vi bra sidor oxå. & Gud har skapat alla! 

Man ska inte ta åt sig av alla skit snack å rykten som går, skulle man göra det skulle man vara i bitar. Du är bra som du är! 

Å kom inte med nå kommentarer nu om att jag aldrig gör det här.. Visst fjång snacka ALLA skit, men när man tänker efter hur omoget det är så skäms man ju nästan.. 
Jaja det är väll Kiruna :) & nä jag tror inte att jag är nå författare eller poet eller nått sånt men blev bara så less! 
Puss







Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: